Wat is het Keurmerk Kindervakanties?

Elke organisator van zomerkampen en jeugdvakanties wil een kwalitatief goede vakantie aanbieden. Het Keurmerk KinderVakanties dient daarom als kwaliteitsstandaard en houdt je organisatie scherp om kwaliteit te blijven bieden. Het Keurmerk KinderVakanties kijkt daarbij naar de totale kwaliteit van kinderkamporganisaties en hun aanbod.

Oftewel: Is de organisatie op orde en is het kamp uitdagend, veilig en passend voor deelnemer en vrijwilliger?

In deze folder (nog in huisstijl van het Steunpunt Kindervakanties) vind je een handleiding die je kan helpen in het verkrijgen van het Keurmerk Kindervakanties.

De toetsing en uitgifte van het Keurmerk KinderVakanties doen wij in samenwerking met de onafhankelijke keuringsinstelling CIIO.

Om in aanmerking te komen voor het Keurmerk KinderVakanties, dient een organisatie aangesloten te zijn als lid bij branchevereniging LOS en zich aan te melden voor het Keurmerk via het aanvraagformulier.