Online cursus vrijwilligers ‘zorgen over een kind, en nu?’

In Nederland zijn ieder jaar 119.000 kinderen thuis niet veilig. Zij worden verwaarloosd, geslagen, misbruikt of zijn getuige van geweld. Ook ervaren veel kinderen stress omdat hun ouders scheiden. Een groot aantal vrijwilligers heeft weleens het gevoel dat het thuis niet goed gaat met een kind. Maar wat doe je dan? Wat zou er aan de hand kunnen zijn? En: zie je het wel goed?

Augeo biedt een gratis online cursus aan waarin de vrijwilliger handvaten krijgt om goed te kunnen handelen in dit soort situaties.

Wat leert de vrijwilliger in de cursus?

• Welke stressvolle ervaringen kinderen (thuis) kunnen meemaken
  • Signalen herkennen bij kinderen waar het niet goed mee gaat
  • Hoe steun geboden kan worden aan kinderen die het moeilijk hebben
  • Wat er gedaan kan worden wanneer er het vermoeden is dat er sprake is van mishandeling

Hoe werkt het?

• Ga naar: Augeo Foundation en registreer je
  • Ga naar de online leeromgeving en start de cursus!
  • De cursus duurt 1 uur, en je kunt op elk moment stoppen en verder gaan
  • Download je certificaat in je cursusomgeving

Meer weten? Bekijk de trailer of probeer de demo.
De online cursus is gemaakt door Augeo Foundation, in samenwerking met de volgende vrijwilligersorganisaties: branchevereniging LOS, Humanitas, Scouting Nederland, Steunpunt Kindervakanties, YMCA Jeugdwerk en de Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk. De cursus is gratis voor vrijwilligers.