Werkgever aansprakelijkheidsverzekering verkeersdeelname

Dekt: Schade die door vrijwilligers wordt opgelopen als gevolg van een verkeersongeval tijdens werk gerelateerde verkeersdeelname en woon-werkverkeer als:

• Bestuurder of passagier van een gemotoriseerd voertuig
  • Bestuurder of passagier van een fiets
  • Voetganger
  • Passagier van het openbaar vervoer

Bijvoorbeeld: Een vrijwilliger rijdt tijdens werktijd naar het tuincentrum. Onderweg botst hij zo hard tegen een bord naast de weg op dat hij letsel oploopt en het bord vervangen moet worden. De speeltuin wordt aansprakelijk gesteld door de vrijwilliger, omdat hij zijn eigen letselschade en de schade aan het paaltje niet op zijn autoverzekering kan verhalen.

Kosten: €23,- per jaar