Aansprakelijkheidsverzekering

Dekt: Aansprakelijkheid van de vereniging voor Materiële- en letselschade van en aan derden. Waar bij verzekeringen vanuit de gemeente vaak alleen de aansprakelijkheid van de vrijwilliger verzekerd is, is in de LOS-polis ook de aansprakelijkheid van de vereniging gedekt. Ook biedt de LOS-polis dekking voor materiële- en letselschade veroorzaakt door bezoekers, als er geen eigen polis van de bezoeker is afgesloten.

Bijvoorbeeld: Een vrijwilliger breekt zijn been, doordat hij tijdens het klussen van een ladder valt die niet aan de eisen voldoet. De speeltuin wordt aansprakelijk gesteld, omdat dit komt doordat zij de vrijwilliger een kapotte ladder hebben gegeven. Of een kampleider let niet goed op tijdens een activiteit, waardoor een kind van een obstakel naar beneden valt. De kampleider wordt aansprakelijk gesteld.

Let op: Er wordt alleen iets aan de bezoeker of vrijwilliger uitgekeerd als de speeltuin iets te verwijten valt. Als een vrijwilliger tijdens het klussen zijn been breekt, maar dit helemaal niet de schuld is van de speeltuin, dan wordt er niks voor de vrijwilliger vergoed.

Kosten: €68,- per jaar

Extra informatie